cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Can I extend my activation date?

fionab0987
Newbie
Posts: 9
Registered: ‎18-07-2018

Can I extend my activation date?

Not long just signed up for BB + line rental, but I have stupidly done it too early as my old supplier will be charging me a fee for leaving earlier than my contract. Can I extend my activation date by about 1 month? , or do I have to fill in the cancellation form?

 

Thanks

 

Fiona

 

 

16 REPLIES
Plusnet Help Team
Plusnet Help Team
Posts: 613
Thanks: 145
Fixes: 30
Registered: ‎26-03-2018

Re: Can I extend my activation date?

Hi fionab0987 

 

Welcome to the Forums! 

 

This should not be an issue really - we'd just need to know some specifics regarding dates etc. 

 

You can either give our Provisioning Team a ring and explain it, they would be able to do it on the phone there and then, or let us know the date on here and one of us will pick it up and make the changes then let you know when it's be done / if there are any other bots of info we need. 

 

All the best 

If this post resolved your issue please click the 'This fixed my problem' button
 Alisdair C
 Plusnet Help Team
fionab0987
Newbie
Posts: 9
Registered: ‎18-07-2018

Re: Can I extend my activation date?

Hi,

 

That's great MasterOfReality.  

Can I change my activation date to 05/09/18. My username  is the same as my chat name

 

Thanks again

 

Fiona

 

Plusnet Help Team
Plusnet Help Team
Posts: 220
Thanks: 42
Fixes: 13
Registered: ‎23-01-2018

Re: Can I extend my activation date?

Hi @fionab0987,

 

I have actioned your request which can be looked over here

 

If you need any further help please let us know Smiley

If this post resolved your issue please click the 'This fixed my problem' button
 OllieC
 Plusnet Help Team
fionab0987
Newbie
Posts: 9
Registered: ‎18-07-2018

Re: Can I extend my activation date?

Thanks very much Ollie :-)

 

fionab0987
Newbie
Posts: 9
Registered: ‎18-07-2018

Re: Can I extend my activation date?

Hi,

 

My activation date is 5/9/18 , but I still haven't received any router in the post yet.  Any update when this will be sent? I don't want to be waiting to the last minute, and it hasn't been ordered

 

Thanks

 

Fiona

Plusnet Help Team
Plusnet Help Team
Posts: 225
Thanks: 29
Fixes: 13
Registered: ‎06-08-2018

Re: Can I extend my activation date?

Hi @fiona0987

 

I am really sorry that you haven't had updates regarding the router delivery.

 

I have checked through your order and confirmed with our suppliers to be sure and your phone and broadband is still due to activate on 05/09/18 as you mentioned.

Regarding your router I have arranged dispatch on this earlier this afternoon. while they are sent royal mail first class delivery with a standard lead time of 3-5 working days, often they can arrive a lot sooner.

 

If you have any further questions feel free to get back in touch.

 

If this post resolved your issue please click the 'This fixed my problem' button
 Warwick
 Plusnet Help Team
fionab0987
Newbie
Posts: 9
Registered: ‎18-07-2018

Re: Can I extend my activation date?

Hi,

 

My service is up + running, thankyou to all that helped extend my activation date.

I now have a problem with my new bill which looks like I will be getting charged another upfront line rental payment of £197.88, when I payed it upfront on the day of ordering.

Can someone please look into this please to make sure I'm not seeing things

 

Thanks

 

Fiona 

Plusnet Help Team
Plusnet Help Team
Posts: 662
Thanks: 169
Fixes: 42
Registered: ‎26-03-2018

Re: Can I extend my activation date?

Hi @fionab0987,

 

Thanks for getting back in touch, I'm glad to hear that your services are now up and running.

 

I'm sorry that you've been sent another bill for line rental saver. I've had a look into this and have responded via ticket on your account here.

If this post resolved your issue please click the 'This fixed my problem' button
 Emily D
 Plusnet Help Team
fionab0987
Newbie
Posts: 9
Registered: ‎18-07-2018

Re: Can I extend my activation date?

Hi Emily,

Will  I just cancel my direct debit then, as it is meant to be coming out on the 12th? Then reinstate it later ?

 

Thanks

 

Fiona

 

 

 

Plusnet Help Team
Plusnet Help Team
Posts: 9,977
Thanks: 3,167
Fixes: 504
Registered: ‎21-04-2017

Re: Can I extend my activation date?

HI Fiona.

I've updated you via your account Here(my response was sent by email too) with a couple of options to go about this.

 

Thanks

Anoush

If this post resolved your issue please click the 'This fixed my problem' button
 Anoush Mortazavi
 Plusnet Help Team
fionab0987
Newbie
Posts: 9
Registered: ‎18-07-2018

Re: Can I extend my activation date?

Hi,

 

I've cancelled my direct debit with my bank. You can try and cancel it at your end too

 

Thanks

 

Fiona

Plusnet Help Team
Plusnet Help Team
Posts: 9,977
Thanks: 3,167
Fixes: 504
Registered: ‎21-04-2017

Re: Can I extend my activation date?

Thanks for getting back to us Fiona.

No worries, could you update the ticket on your account with that request? As I can't make a change like that to an account from over the Community.

If this post resolved your issue please click the 'This fixed my problem' button
 Anoush Mortazavi
 Plusnet Help Team
fionab0987
Newbie
Posts: 9
Registered: ‎18-07-2018

Re: Can I extend my activation date?

Hi,

 

I was told on 20th September I would be due my line rental saver refund within 2 weeks in the form of a cheque because I have now paid it twice,but nothing has arrived yet. 

 

Any update on the cheque?

 

Thanks

 

Fiona

Plusnet Help Team
Plusnet Help Team
Posts: 220
Thanks: 42
Fixes: 13
Registered: ‎23-01-2018

Re: Can I extend my activation date?

Hi @fionab0987,

 

We're really sorry for the delay in our response.

 

I have created a complaint ticket for you here

 

Please let us know if we can be of further assistance.

 

Thank you.

 

 

If this post resolved your issue please click the 'This fixed my problem' button
 OllieC
 Plusnet Help Team